Performance Max: de nieuwe Google Ads update

Begin april 2022 kreeg Smart Shopping een update genaamd Google Performance Max Campaigns.

Google ads streeft naar continue verbetering en innovatie. Google Performance Max campaigns is daar één van.

Performance Max legt de nadruk op (nog) meer automatisering en betere resultaten. Wat houdt Performance Max precies in? Lees dan vooral verder!

Wat is Google Performance Max Campaigns?

Performance Max is nieuwe soort advertentiemogelijkheid in Google Ads waarbij het display, videoadvertenties, tekstadvertenties en Google Shopping combineert. De Performance Max campagnes kunnen vertoond worden op:

  • Gmail
  • Youtube en andere videokanalen
  • Google Maps
  • Discover
  • Google Display-netwerk
  • Google Search en zoekpartner

Voordelen Performance Max

Zoals hierboven vermeld kan je met Performance Max je bedrijf promoten in alle Google Ads-inventarisen. Het resultaat hiervan is dat je voor meer potentiële klanten kan verschijnen en op basis van je ingestelde doelen meer conversies genereren. Wat je doel ook mag zijn, Performance Max help je doelen te bereiken op vier belangrijke manieren:

  1. verhogen van conversies en waarde: door de automatisering optimaliseert je uw budget en biedingen over de kanalen om je te helpen nieuwe conversiekansen in real-time te vangen.
  2. Nieuwe klanten zoeken: ontdek nieuwe segmenten door Google’s real-time inzichten over de gebruikersintenties, gedrag en context om op de juiste momenten met relevante advertenties te verschijnen.
  3. Inzichten bekijken: de inzicht-pagina zal je helpen begrijpen hoe de automatisering werkt en hoe je uw campagne kan verbeteren.
  4. Automatisering: Je kan zo unieke expertise toevoegen zoals budget, bedrijfsdoelen en conversies die je wilt meten daarna zal Google Ads-automatisering zoeken dan potentiële klanten voor uw doelen en geeft de meest geschikte advertentie weer op het juiste platform met het optimale bod om de campagneprestaties te maximaliseren.

Wanneer Performance Max gebruiken?

Hier is er nog een korte samenvatting waarom je Performance Max zou moeten gebruiken:

  • U heeft specifieke advertentie-en conversiedoelen (zoals online verkopen stimuleren of leads genereren).
  • U wilt de prestaties van uw campagne maximaliseren en hoeft u niet te laten beperken door het kanaal waarin uw advertenties worden weergegeven.
  • U wilt met één campagne makkelijk toegang hebben tot alle advertentiekanalen van Google.
  • U wilt naast op zoekwoorden gebaseerde campagnes in het zoeknetwerk extra bereik en conversiewaarde genereren.

Hulp nodig?

Heb je hulp nodig met je Google Performance Max campaigns, Sociale Media, Website,… Aarzel niet en contacteer mij!